بلوئر ساید چنل

بلوئر ساید چنل های وکیوم و کمپرسور رونتای Rontai


مکانیزم عملکردی بلوئر رونتای یا پمپ هوا مشابه دیگر بلوئر‌ها بوده و به این صورت می‌باشد که با چرخش پروانه ساید چنل، هوا بین پره‌ها در مسیر شعاعی شتاب گرفته و هوا نیروی بوجود آمده را به پروانه منتقل کرده و این عمل باعث اختلاف فشار درگاز شده و طی حرکت مارپیچی هوا با چرخش پروانه و تکرار این عمل باعث افزایش فشار گاز تا خروجی هوزینگ بلوئر رونتای می‌شود.

بلوئر ساید چنل رونتای RONTAI بدلیل طراحی خاص آن در قرار گیری بیرینگ در محیط بیرونی و تبادل حرارتی ایجاد شده در آن به محیط اطراف همچنین روغنکاری راحت باعث تعمیر نگهداری راحت درآنها شده است. مطلب دیگر در بلوِر رونتای نصب آسان در آنها می‌باشد که قابلیت اتصال بصورت عمودی و یا افقی را امکان‌پذیر نموده این ساید چنل‌ها همچنین مجهز به جذب کننده لرزش می‌باشند.

جنس بدنه و پروانه‌های ساید چنل رونتای از آلیاژهای آلومنیوم بوده که هم باعث سبکی و هم از لحاظ اتلاف حرارت مناسب هستند. کمپرسور ساید چنل و وکیوم ساید چنل شرکت ناب بصورت حلقه بسته می‌باشند و به این معناست که که فلنج الکتروموتور به بدنه ساید چنل متصل بوده و پروانه بلوئر با امتداد شفت ااکترو موتور کوپل می‌باشد و بدیهی است که از جهت دینامیکی موتور و ساید چنل بالانس می‌باشند. علی رغم این شکل بندی شفت بلوِر رئنتای بصورت چند لایه بوده که باعث سیل مناسب آن بین سیم‌پیچ‌های موتور و بدنه آن شده است.

کاربرد بلوئرها در صنایع:

بلوئر های روتس به دلیل قابل کنترلی بودن ، حجم و فشار هوایی که تولید می کنند در صنایع دارای کاربرد های زیادی می باشند.


1-   استفاده در ماشین های سم پاشی

2-   انتقال پنوماتیک مواد و پودرها

3-   پتروشیمی (انتقال گاز)

4-   تصفیه خانه های فاضلاب

5-   سیلو ها(برای انتقال دانه و ...)

6-   اسید سازی های (تامین هوای کوره سوخت )

7-   برای تامین هوای سوخت ماشین های با حجم بالا (بهعنون توربو شارژ)

8-   تامین هوا و مخلوط کردن مواد در استخر های آبکاری، گالوانیزه و..

9-   جمع آوری گردو غبار

10-  خشک کن ها

11-  صنایع الکل سازی

12-  صنایع سیمان ، آرد ، شیشه سازی